måndag 1 januari 2018

Oskön start på 2018


Vaknade med världens migränanfall i morse :-(

Stapplade ut i köket och tog 3 (!) Naproxen, men tyvärr funkade de inte mot min migrän. Väntade i 2 1/2 timme och sen tog jag 2 Treo - huvudvärken har fortfarande inte gått över helt! Tog precis en varm dusch och nu ska jag dricka en kopp kaffe; håll tummarna för att skiten släpper nu...

Och jag vet exakt vad den beror på - glassen jag åt i går. Har ju ätit väldigt sparsamt med socker sedan mer än tre månader tillbaka, så glassen i går blev too much!
Men man säger ju att allt ont för något gott med sig, och i mitt fall är jag ännu mer övertygad om att socker inte hör hemma i min kosthållning...

Vad gäller Viktväktarna så är jag fortfarande taggad - nu har det i och för sig gått 9 dagar utan SP-räkning och träning, men jag har ändå ätit inom rimliga gränser och jag är inte jätteorolig inför vägningen på torsdag. Tror att det kommer att bli ett litet plus på vågen, men det räknar jag med efter god mat på jul och nyår (och på resande fot, dessutom)...

Inga kommentarer: