lördag 5 maj 2018

I dag känner jag mig ensam

Har jobbat klart dagens pass på Ica Kvantum, kommer ut och möts av strålande solsken och inser att jag inte har en aning om hur jag ska spendera eftermiddagen/kvällen... Det är lördag och jag är verkligen helt ensam!

Är lite sugen på sushi, men hur kul är det att åka och köpa det och sätta sig och äta själv någonstans? Kollar runt lite på Facebook och Instagram och ser att typ alla hänger med sina familjer, är ute och påtar i trädgårdarna m m... 

Visst har jag kompisar som jag skulle kunna bjuda in mig själv på en kopp kaffe till och jag skulle även kunna åka bort till M och ungarna eller någon av mina bröder och hänga med dem, men det är inte det det handlar om! Det jag saknar är att tillhöra en självklar gemenskap... Jag saknar någon som finns där och som är ett naturligt inslag i ens liv - det kan handla om en partner, men även en riktigt nära vän som inte har fullt fokus på sin egen familj och barn m m. Förstår ni vad jag menar?

Jag saknar en självklar person som man inte tvekar över att lyfta luren och ringa till, fråga om man ska hitta på något och personen säger ja utan att ens behöva tänka efter...

Och jag vet att det är få förunnat att ha det så, speciellt när man är i min ålder och folk självklart prioriterar att vara med sina familjer... Och i det här fallet är det ju faktiskt också så att det är jag själv som har splittrat den familj jag en gång tidigare var en del av...

Det är absolut inte synd om mig och jag går inte runt här jämt och känner mig ensam och övergiven, men i dag är en sån dag där jag verkligen känner att jag saknar att ha någon att dela mitt liv med!

Och vad är lösningen på detta? 

Tja, eftersom min situation kommer att se likadan ut i morgon när jag vaknar och att det inte är någon idé att sitta här och hänga läpp så åker jag upp till berget nu i kväll och tar en skön promenad och rensar tankarna, och sen kanske jag till och med åker in till stan och köper med mig sushi hem... Det är ju faktiskt jävligt gott med sushi, även om man får äta den utan sällskap ;-)

Inga kommentarer: