torsdag 10 maj 2018

Jag har satt upp ett mål

Min viktresa har ju inte gått i raketfart direkt - jag har hållit på i 33 veckor nu och gått ner sammanlagt 12,7 kg, vilket ger en genomsnittlig viktnedgång på 0,38 kg/vecka... Men det som slog mig i dag när jag ställde mig på vågen är att jag väger mindre nu än vad jag har gjort på väldigt länge - den här veckan hade jag gått ner -0,8 kg och jag väger nu 64 kg!

När jag började på Viktväktarna  i september vägde jag 76,7 kg och satte som mål att väga 60 kg, men jag tänkte inte alls på nåt datum då jag skulle ha nått målet... Nu har jag bestämt det (och dessutom dragit av ett extra hekto på målvikten) - på min första semesterdag i år ska jag ha nått mitt mål!

Lördag 21/7 (vecka 29) ska jag väga 59,9 kg!!!

Det betyder att jag ska gå ner 4,1 kg på 10 veckor och 1 dag, och det borde jag klara... Eller hur!?!

Nu gäller det att hålla fokus och inte fuska i tid och otid... Håll tummarna för att jag klarar den här utmaningen ;-)

Inga kommentarer: