lördag 5 maj 2018

Långpromenad


Det blev en långpromenad i strålande solsken uppe på berget tidigare i dag: 8,51 km på 1:21:14. Snitthastigheten låg på 9,33 min/km och jag brände 507 kalorier...

Tanken var att jag skulle skingra tankarna och må lite bättre efter skogsrundan, men ibland får det motsatt effekt och ödesdigra konsekvenser om jag tillåter mig själv att tänka/grubbla för mycket - när jag traskade på där i spåret började jag tänka på mamma och pappa och farmor och farfar och alla andra som har gått bort som jag saknar, och då kände jag mig ännu ensammare och blev faktiskt riktigt ledsen...

Kände att jag behövde lätta lite på trycket och åkte iväg till minneslunden i Horn. När jag hade suttit där och gråtit en stund kom jag fram till att det inte kändes helt ok att åka in till stan och hämta sushi när man såg ut som en panda i ansiktet efter allt smink som hade runnit, så jag åkte hem och åt en äggmacka och lite vindruvor till kvällsmat istället...

Nu har jag legat här i soffan och sträckkollat på Netflix (Riverdale) sedan jag kom hem, och snart är det dags att sova!

Om det känns bättre nu?

Njaa, jag känner mig faktiskt mest tom...
Men det är ok att ha såna dagar också - i morgon känns det säkert bättre :-)

Inga kommentarer: